Actualitatea ambasadei

MAE a lansat pe pagina sa de internet secţiunea dedicată organizării în străinătate a alegerilor europarlamentare - 26 mai 2019

În scopul informării asupra organizării şi desfăşurării în străinătate a alegerilor europarlamentare din 26 mai 2019, pe pagina de internet a MAE a fost activată secţiunea „Alegeri Europarlamentare – 26 mai 2019”, la adresa: http://www.mae.ro. Pagina de internet va fi actualizată permanent, pe măsură ce noi informaţii vor fi disponibile.

Ministerul Afacerilor Externe recomandă cetăţenilor români să se informeze din timp asupra procedurii de vot, pentru a-şi putea exercita dreptul de vot în străinătate în cele mai bune condiţii.

În perioada 23-26 mai 2019, cetățenii din statele membre UE vor alege, prin vot direct, noul Parlament European. Potrivit HG nr. 80/2019, alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European se vor desfășura duminică, 26 mai 2019. Aceasta este a patra oară, de la aderarea României la Uniunea Europeană, când  sunt organizate în România alegeri pentru Parlamentul European.

Exercitarea dreptului de vot

• fiecare alegător are dreptul la un singur vot. Votul este universal, secret, direct, egal și liber exprimat;

• la alegerile pentru Parlamentul European din 26 mai 2019, potrivit prevederilor legale aplicabile, nu se votează prin corespondență. De asemenea, legislația în vigoare nu prevede necesitatea înscrierii cetățenilor români în Registrul electoral cu adresa de reședință sau domiciliu din străinătate ;

• au drept de vot cetățenii români care au împlinit 18 ani, până inclusiv în ziua alegerilor. Nu au drept de vot alienații mintali puși sub interdicție printr-o hotărâre judecătorească definitivă și nici persoanele condamnate prin hotărâre judecătorească definitivă la pierderea drepturilor electorale;

• au drept de vot și cetățenii comunitari (din alt stat membru UE) care s-au înscris în listele speciale pentru a vota reprezentanții României în Parlamentul European. Lista acestora este comunicată de Autoritatea Electorală Permanentă cel mai târziu cu 5 zile înaintea datei alegerilor;

• nu pot vota pentru alegerea reprezentanților României în Parlamentul European cetățenii români care sunt înscriși în listele electorale ale altor state membre UE. Aceștia pot vota doar listele/candidații din statul respectiv;  Recomandăm cetățenilor români care si-au stabilit reședința sau domiciliul în străinătate să verifice în timp util dacă sunt înscriși în listele electorale ale altui stat membru UE și să se intereseze la autoritățile respective unde și cum pot vota pentru Parlamentul European!

 • cetățenii români aflați în străinătate (cu domiciliul în străinătate, cu reședința în străinătate sau aflați ocazional în străinătate) pot vota la orice secție organizată în străinătate, pe baza unui document de identitate românesc valabil. Documentele pe baza cărora se poate vota în străinătate sunt: pașaportul diplomatic, pașaportul diplomatic electronic, pașaportul de serviciu, pașaportul de serviciu electronic, pașaportul simplu, pașaportul simplu temporar, cartea de identitate, cartea de identitate provizorie, cartea electronică de identitate, buletinul de identitate, pașaportul diplomatic, pașaportul diplomatic electronic, pașaportul de serviciu, pașaportul de serviciu electronic, pașaportul simplu, pașaportul simplu electronic, pașaportul simplu temporar;

• nu se poate vota cu titlul de călătorie;

• se recomandă cetățenilor români care doresc să-și exercite dreptul de vot să verifice din timp valabilitatea actelor de identitate românești și să facă demersurile necesare pentru înlocuirea sau reînnoirea acestora;

• cetățenii români care votează la secțiile organizate în străinătate vor fi înscriși în listele electorale suplimentare;

• secțiile de votare vor fi deschise în intervalul orar 7.00-21.00, ora locală;

• lista secțiilor de votare din străinătate urmează să fie stabilită prin Ordin al ministrului afacerilor externe în termenul prevăzut de lege (data limită 27 aprilie 2019).

Post de funcționar în cadrul Ambasadei României la Tel Aviv

11.09.2019

Ambasada României în Statul Israel anunță disponibilitatea contractării unui funcționar, cu normă întreagă, angajat pe plan local. Dacă aveți cetățenie română, sunteți un bun cunoscător al limbilor română și ebraică,…

Conferința de nivel înalt cu tema “Cooperarea UE-Israel în domeniul securității cibernetice în contextul economiei digitale” (6 mai 2019)

08.05.2019

La 6 mai 2019, la Tel Aviv, Alexandru Petrescu, ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale, a participat, în calitate de invitat special, la conferința de nivel înalt cu tema “Cooperarea UE-Israel în domeniul…

Eveniment de marcare în Statul Israel a exercitării Președinției României la Consiliul UE, Tel Aviv, 6 martie 2019

15.03.2019

Ambasada României în Statul Israel si ICR Tel Aviv au organizat, la 6 martie 2019, la Centrul cultural ENAV din Tel Aviv, evenimentul public de marcare în Statul Israel a exercitării Președinției României la Consiliul UE. Cu aceasta…
  • Numeroşi cetăţeni români au beneficiat deja de avantajele www.econsulat.ro: economie de timp (vii la sediul consulatului în ziua şi la ora programate) şi garanţia dosarului complet (datele şi documentele au fost deja verificate de consulat). Pentru cei care încă nu l-au folosit, sunt necesari doar trei paşi: 1. Te înscrii pe www.econsulat.ro, alegi serviciul consular dorit și completezi datele cerute. 2. După ce consulatul verifică și confirmă că cererea este completă, accepţi programarea făcută de consulat sau alegi o altă zi şi oră. 3. Vii la sediul consulatului, în ziua și ora pe care le-ai programat, pentru a depune cererea, fără o așteptare suplimentară. Pentru uşurinţă, pe pagina de Facebook a Ambasadei sunt videoclipuri explicative care arată, rapid şi simplu, cum să te înscrii şi să ceri aproape orice serviciu consular prin www.econsulat.ro. Videoclipurile explicative deja răspund la cele mai frecvente întrebări trimise de cetăţenii români. Cetăţenii români care se vor prezenta la sediile consulatelor fără programare vor putea solicita servicii consulare în măsura în care nu există programări în prealabil, dar aceștia se vor confrunta cu timpi de aşteptare (în comparaţie cu cei care vin la ora programată) şi chiar cu riscul de a nu avea documentele necesare pentru depunerea cererii. Programările pentru serviciile consulare sunt gratuite, iar ambasada lucrează direct cu cetăţeanul român. Cei care aleg să plătească intermediari pentru programarea de servicii consulare pentru un lucru pe care îl pot face singuri, de pe orice computer sau telefon cu internet, şi sunt nevoiţi să dea date personale şi copii după documente unor persoane necunoscute.